Начало: Святоотеческое наследие |
Присовокуплю к слову и следующее: когда в Константинополе начался мор и многие кончили жизнь, один врач, по имени Домн, видя, что умерших много, а другие объяты сильным страхом, сказал: "гибнут ремесленники, которые работают у огня, и имеют помещение в подземных храминах; а которые живут на высоких местах, пользуются чистым и тонким воздухом, те не подвергаются заразе". Так рассуждал он, потому что прилежно изучал эллинские науки, и заразил ими ум свой. Однако же чрез два или три дня после того, как объявил свое мнение, сам, пораженный болезнью, лежал он полумертвый, и собирает рабов своих, чтобы взяли его в загородное его имение, и, когда кончит жизнь, похоронили там. Другой врач, по имени Македоний, увидев, что его, борющегося со смертью, взяли и понесли (а Македоний был один из слышавших его глумление), сказал: "вот у него прекраснейший дом, и чистым пользуется он воздухом, однако ж не спасся: болезнь сломила его, и пустословие его не помогло ему". Домн, перенесенный за город, там умер и похоронен. А Македоний, избавившись от усилившегося мора и отрекшись от мира, стал истинным монахом, не став жертвою Домнова нечестия.
А мы утвердим ум свой в истине, руководимые богодухновенным писанием. Ибо кто не озарил ума своего божественным учением, тот далек умом от истины. Мы же послушаем божественного Писания, которое во второй книге Царств ясно взывает: И приложи гнев Господень разгоретися во Иерусалиме, и подвиже в них Давида, глаголя: иди и изочти Израиля и Иуду. И рече царь ко Иоаву, князю силы, яже с ним: проиди вся колена Израилева и Иудина, от Дана даже и до Вирсавии, и сочти люди: и да увем число людем (2Цар.24:1-2). И несколько ниже: и даде Иоав число сочтенных людей царю: и бе во Израили числом осмь сот тысящ держащих оружие: и мужей Иудиных пять сот тысящ мужей борцев. И убояся сердце Давидово, по счислении людей: и рече Давид ко Господу: согреших зело, сотворив глагол сей: и ныне, Господи, отъими неправду людей Твоих, яко обуях зело. И воста Давид заутра: и слово Господне бысть ко Гаду Пророку, прозорливцу Давидову, глаголя: иди и рцы Давиду, глаголя: тако глаголет Господь: трое Аз реку на тя, и избери себе едино от сих, и сотворю ти. И вниде Гад к Давиду, и поведа ему, и рече ему: избери себе быти: приидут тебе три лета глада на землю твою, или три месяцы бегати имаши пред враги твоими, и будут гнати тя: или три дни быти смерти в земли твоей. Ныне убо разумей, и виждь, что отвещаю Пославшему мя. И рече Давид к Гаду: тесна ми суть отвсюду зело и три сия. Да впаду убо в руце Господни, яко многи суть щедроты Его зело: в руце же человечи да не впаду. И дние жатвеннии пшеницы. И даде Господь смерть во Израили от утра до часа обедняго; и начася язва быти в людех, и умроша от людей от Дана и до Вирсавии семьдесят тысящ мужей. И простре Ангел Божий руку свою на Иерусалим погубити в нем. И раскаяся Господь о зле, и рече Ангелу, погубляющему люди: довольно ныне, отъими руку твою. И Ангел Господень бе стоя пред гумном Орны Иевусеянина. И рече Давид ко Господу, егда виде его биюща в людех, и рече: се аз есмь согрешивый, аз есмь пастырь, зло сотворивый,. а сии овцы, что сотвориша? Да будет ныне рука Твоя на мне, и на дому отца моего. И прииде Гад в день той и рече ему: взыди и постави Господеви алтарь благ во очах Его во святом Орны Иевусеянина. И взыде Давид по глаголу Гада Пророка, имже образом заповеда ему Господь. И преклонися Орна, и виде царя и отроки восходящия выше его, и изыде Орна, и поклонися царю на лице своем на земли. И рече Орна: что прииде господин мой царь к рабу своему? И рече Давид: купити у тебе гумно на создание алтаря Господня. И рече Орна: да будет вся господину моему царю, и сотворит еже благо пред очима его. Се волове во всесожжение, и колеса и сосуди волов на дрова. Вся даде Орна Царю. И рече Орна к Царю: Господь Бог твой да благословит тя. И рече царь ко Орне: ни, но токмо купуя куплю от тебе ценою, и не вознесу Богу моему всесожжения туне. И купи Давид гумно, и волы на пятидесяти сиклех сребра. И созда тамо Давид алтарь Господеви; и вознесе всесожжения и мирная. И послуша Господь и посети землю, и отъят язву от Иерусалима (9-25).
Итак, посланы ли меч, или голод, или язва, или смерть, или другое что кажущееся скорбным, все сие посылается на землю для уцеломудрения и исправления, чтобы люди устремили ум свой к благочестию, потому что каждое поколение имеет нужду во вразумлении Господним посещением. Если и среди страхов иные остаются нечувствительными в деле благочестия; то, ежели вовсе не будет посещения Господня, не тем ли паче совратятся умом в безбожие и погибель?
Святой Ефрем Сирин. Творения. Т.3. Репринтное издание. - М.:
Издательский отдел Московского Патриархата, 1994, сс.40-43. // Творения иже во
святых Отца нашего Ефрема Сирина. Писания духовно-нравственные. - Сергиев Посад.
Типография Св.-Тр. Сергиевой Лавры, 1907.
Copyright © 2001-2004, Pagez,
webmaster(a)pagez.ru |